Petr Paulczyňski: homepage

R 43 - zeleně bez Zelených

U příležitosti ukončení připomínkového řízení k R43, jsem dal dohromady opět několik nápadů v příspěvku (níže pod čarou) odeslaném také na další místa

(na Ministerstvu pro MR ani nedoufali, že připomínka může být i pozitivní). Po předchozích zkušenostech Vás raději předem připravím na šroubovanou formulaci.

Nekonečné objasňování významu R43 je už dávno nezáživné. Stále stejné pokusy odpůrců blokují příležitost jak vybřednout z toho bludného kruhu. Vypadá to tak, že se snaží nás ostatní unudit do bezvědomí, abychom se na základě jejich vlastní domnělé geniality všemu přizpůsobili. Z kusých neoficiálních informací však vyplývá, že je možné věřit v neohroženost realizace bystrcké R43. Důvod o tom psát nebo mluvit bych tedy neměl mít žádný, ale po výpadech odpůrců zůstává v éteru mnoho povrchních emocí, které nikdo neuvádí na pravou míru. Ale na druhou stranu současná neutěšená situace přímo vybízí oficiální místa, aby postupovala takto nekonfliktně, neboť z taktických důvodů nedráždit zbytečně odpůrce je bezpochyby moudré. Za těchto okolností je ovšem téměř nemožné získat oficiální stanovisko ke všem nadčasovým projektům, nejen k R43 a R52. Úřad, jako je RMB, se k návratu standardního postupu při realizaci tradičně nehlásí; v médiích, racionální hodnocení stavu ignorují; pro ostatní úřady to je jasná a připravená věc; a pro zbývající veřejnost to je lhostejné nebo iritující. A tak spoléhám na to, že by bylo možné si svůj komunikační deficit kompenzovat na Vašich stránkách, kde se můj příspěvek určitě neztratí. Optimismus už mě kazí jen vědomí toho, že opět moje úsilí skončí u napsaného textu a vše zůstane při starém.

Podpora bystrcké trasy R43
Nadpis pro noviny: Evergreen R43 může být „zelený“ i bez Zelených

Připojuji se také k připomínkovému řízení o R43 s několika svými poznatky obsahujícími popis jediné smysluplné bystrcké trasy s určitým nadhledem. Nejsou to žádné nové objevy, ale situace si žádá jejich zkonstatování. Probíhající připomínková řízení jsou totiž téměř vždy okupována odpůrci všeho druhu. Jednotlivci, předkládají většinou jen emotivně nesouhlasná stanoviska a „profesionální“ odpůrci, přibalují k tomu navíc i vlastní fabulace, které vydávají za fakta. Za mnoho uplynulých let zašel nekonstruktivní obsah připomínek až příliš daleko. Pokud by byla většina připomínek jen trochu reálná, tak by jistě byly pro zúčastněné instituce akceptovatelné i při jejich početném výskytu. Odstrašujícím příkladem je výzva jakéhosi dalšího pseudoekologického spolku „Ekologického právního servisu“ k připomínkování, která má v podstatě jen vyvolat pokračování tristní aktivity odpůrců. Všichni ostatní mají naději se dočkat po 25.9.08 (konec připomínkového řízení) utlumení intenzity neplodných diskusí nad trasou R43. Bylo by to jistě logické, ale u nás v Brně s tím raději nepočítejme. Týká se to především prostého odmítání původní trasy, aniž by zazněl opravdu realistický protinávrh. Alternativy tytu „Boskovická brázda“ nebo „nulová varianta“ jsou zcela neekologické a vůči stávající dopravní infrastruktuře nesmyslné. Hlavní problém a kontroverze spočívají v politizování právních kliček jak znemožnit celé dílo. Typickým politizujícím faktorem je počet získaných voličů na snadno pochopitelný eufemismus. Proto předpokládám, že i tito političtí odpůrci jsou schopni rozpoznat možnosti prostředí, ale správnou dedukcí vztahů mezi poměry (přínos / proveditelnost / cena) se nezabývají. Vytrháváním jednotlivých proměnných z kontextu na sebe prozrazují, že žádné seriozní řešení nehledají, přitom alibisticky prohlašují, že se stavbám silnic a dálnic nebrání. Pod tím si však lze představit cokoliv, nebo také nic.


zpět | tisk | poslat odkaz
Ohodnotit: 1 | 2 | 3 | 4 | 5, hodnoceno: 2024x, známka: 2.9
Kategorie: Z brněnského dění
online: 41
návštěv:

Locations of visitors to this page blog.idnes.cz
odkazy
Václav Klaus
eStat.cz
Město Brno
Moderní Brno
   ODS
   ODS Brno
   
   
   
   
odjinud aktuálně

TOPlist