Petr Paulczyňski: homepage

Duchoň podporuje R43. A to bydlí v Bystrci

Bodejť by nepodporoval. Protože nepodporuje jen někdo, kdo si z torpédování rozvoje města udělal politické berličky. Ekoterorista. Všimněte si, že to škaredé slovo ekoz**d jsem opravdu vypustil. Pak by se mně zase někdo v Diskuzním fóru ptal, jestli to myslím pana náměstka.

1. V Evropském parlamentu pracujete ve Výboru pro dopravu a cestovní ruch. V čem vidíte hlavní problémy dopravy v Evropě a v České republice, a jaký je Váš názor na R43?
 
Nejobtížnější situace je v silniční dopravě. Ta nese v moderní společnosti hlavní břímě přepravy osob i zboží. Po letecké dopravě je také nejrychleji se rozvíjejícím druhem dopravy. Lze se spolehnout na to, že silniční doprava v zemích EU, a tedy i u nás, dále poroste. Dlouhodobá pozorování ukazují, že doprava kopíruje vývoj HDP. U nás HDP roste, v posledních letech dokonce rychleji než v okolních státech.
 
Hlavními problémy silniční dopravy jsou bezpečnost, nedostatečně rozvinutá dopravní infrastruktura a její zanedbanost, emise a hluk. Tyto problémy se napříč EU prohlubují zejména od západu na východ.
 
Specifickým rysem ČR je, že jsme tranzitní zemí. Přitom je naše dálniční síť velmi poddimenzovaná, stejně jako silniční infrastruktura ve městech. I kdyby se v ČR dokončila dálniční síť, tak jak je naplánovaná, byla by hustota dálnic u nás zhruba poloviční ve srovnání s průměrnou hustotou v zemích EU-15. Dokončení dálniční sítě je však zatím v nedohlednu. Města trpí tranzitní dopravou nejvíce. Aut přibývá a výstavba nových, případně rozšíření starých komunikací, je blokováno některými nevládními organizacemi.
 
Jedním z rozumných projektů v Brně je výstavba R43. Vždy jsem ji podporoval a budu ji podporovat i nadále. R43 odvede část dopravního tranzitu a poslouží především pro místní dopravu. Vedle R43 je pro Brno důležitá výstavba Velkého městského okruhu, zejména královopolských tunelů. Je nejvyšší čas pro stavbu VMO v úseku přes žabovřeské louky a v městské části Brno-sever.
 
2. Doprava má své negativní účinky. Neobáváte se, že se vybudováním R43 tyto negativní účinky projeví?
 
Chceme-li uchovat právo člověka svobodně se pohybovat, a já si to přeji, pak také musíme budovat dopravní infrastrukturu. Není možné jen využívat to, co zde vybudovaly generace před námi. Doprava má své negativní účinky. Musíme však bojovat proti nim, nikoliv proti dopravě samotné. Jedním ze základních faktorů, který ovlivňuje bezpečnost dopravy, je infrastruktura. Moderní a dostatečně dimenzované komunikace významně přispějí ke snížení počtu nehod na našich silnicích.
 
3. Lidé mají obavu ze škodlivých emisí. V poslední době se automobilový průmysl potýká i s novým požadavkem na redukci emisí CO2. Co si o tomto problému myslíte?
 
Jsem přesvědčen o tom, že všechny tyto problémy, tedy nejen emise, ale i hluk a bezpečnost dopravy, jsou řešitelné. Technický pokrok dokazuje, že s emisemi, hlukem a bezpečnostními požadavky si prosperující společnost dokáže poradit. S každým rokem přichází na trh auta bezpečnější, s nižšími emisemi i nižší hladinou hluku. Při stavbě komunikací se používají nová opatření, která přispívají k eliminaci škodlivých vlivů dopravy. Nástupem vodíku jako paliva pro automobily (s masovějším rozšířením se počítá po roce 2020) se emise spojené s dopravou dostanou na trvale přijatelnou úroveň. S hlukem to dopadne zrovna tak.

V R43 tedy vidím řešení části dopravních problémů města, nikoliv hrozbu pro životní prostředí.
 
4. Vy bydlíte v Bystrci. Není to náhodou tak, že tady u nás říkáte "jsem pro R43" a doma říkáte "jsem proti"?
 
Ujišťuji Vás v tom, že v Bystrci i ve Vaší městské části říkám totéž. 
 
Otázky kladla E. Jílková.

Převzato z www.petrduchon.cz


zpět | tisk | poslat odkaz
Ohodnotit: 1 | 2 | 3 | 4 | 5, hodnoceno: 2180x, známka: 2.9
Kategorie: Svět Modrého ptáka
online: 15
návštěv:

Locations of visitors to this page blog.idnes.cz
odkazy
Václav Klaus
eStat.cz
Město Brno
Moderní Brno
   ODS
   ODS Brno
   
   
   
   
odjinud aktuálně

TOPlist