Jak sdělil předseda dopravní komise městské rady Josef Veselý, v termínu se na radnici vrátilo 22 stanovisek z celkem 29 brněnských městských částí. „Z toho přišlo 18 nesouhlasných stanovisek, což představuje 72 procent obyvatel města. Kladně se vyjádřily pouze čtyři městské části, a to Bystrc, Kníničky, Bosonohy a Kohoutovice,“ konstatoval Veselý. V termínu nedoručilo svá vyjádření sedm místních radnic.
Podle něho je to závažné sdělení velké radnici a je potřeba se většinovými názory městských částí vážně zabývat. Jestli tomu tak bude a jestli se k výsledkům vyjádří na nejbližším zasedání městská rada, nedokázala bezprostředně odhadnout ani první náměstkyně primátora Barbora Javorová. Předpokládá ale, že vzhledem k výsledku veřejného projednávání se územní plán bez R 43 dostane na pořad nadcházejícího červnového zasedání městského zastupitelstva.
Návrh územního plánu města je zpracováván ve dvou variantách. Zelení jako součást nové radniční koalice ale v radě prosadili a poté zastupitelé schválili, aby byla vypracována ještě další varianta, a to bez vedení rychlostní silnice R 43 na území města. Proti tomuto postupu se ohradil kraj, který trasu přes Bystrc už schválil a má podporu i dalších obcí severně od Brna. Proti jakýmkoli změnám ve vedení trasy mimo tzv. německou dálnici se postavily například Boskovice, Letovice a další obce a města, pro které je realizace této páteřní komunikace životně důležitá pro další rozvoj jejich sídel.
Na následujícín snímku hledá náměstek Ander místo pro nové trasování R43