Jsem sexistické prase.
Nesehnutí. Podivný spolek s podivnými iniciativami. Před vánocemi prudili v ulicích a nutili mne místo kapra cpát se na štědrý večer cizrnou. Tutot světodějnou událost jsem zaznamenal v glose Pomatení nebo Nesehnutí 29/12
http://paulczynski.blog.idnes.cz/c/63380/Pomateni-nebo-Nesehnuti.html#t2
Pár těchto batikovaných dětiček mi napsalo pár vzrušených až sprostých mailů. Pak brojili proti kožichům. Ani jsem netušil, že neuplyne ani měsíc a ženská divize neboli Nesehnuté se vyrojí v ulicích znovu. Tentokrát s bojem proti sexismu v reklamě. Vzali si jakýsi celkem nevinný billboard, megafony a šli hlásat ani nevím co. Podle mně cenzuru. Proti zobrazování ženského těla v reklamě.
Ve své včerejší glose o kojení na veřejnosti jsem napsal, že mi to připadá mírně nepatřičné, protože jde o intimní věc konkrétní ženy a jejího potomka. A celé je to o míře vkusu, s jakou tento prostý lidský akt vykoná.
To ovšem neznamená, že se má zakázat zobrazování ženského těla . To bychom se mohli dopracovat islámského pojetí zahalování a abychom byli genderově pozitivní i mužům.
Jak napsal kolega bloger Acidburn:"Aktivisté nechápou samu podstatu reklamy, kterou je práce se stereotypy a s nadsázkou. Lidé jim podobného smýšlení – vždy bdělí ochránci mravopočestnosti – dodělávali na klasické malby a akty fíkové listy a roušky, jsouce přesvědčeni, že realistické, nediskriminační zobrazení nahého lidského těla by rozvrátilo společnost a její hodnoty. Výsledkem činnosti těchto lidí je cenzura, slepě požírající vše, co se jen náznakem blíží nevhodnému, resp. zakázanému zobrazení." http://www.acidburn.wheee.cz/index.php?section=6&text=69
Pokusy o cenzuru nejsou v Brně nic nového. Zelení spolu s Lidovci již dosáhli zákaz pojízdné reklamy na jistý erotický salon, kdy na střeše auta jezdila spoře oděná figurína.
Další bouří ve sklenici vody rozpoutala reklamní prcka na billboardu u Belvederu.
Pěkná, ne?
Takže vzkazuji Nesehnutým soudružkám. Běžte se vycpat s vašimi demonstracemi za ptákoviny. A reklamu nechte dělat odborníky. Když tito uznají, že je dobré užít symboliku ženského či mužského těla, je to věc vkusu. A pokud ho překročí, je tu Rada pro reklamu, která umí solit tučné pokuty. Za sebe říkám, že se na pěknou a vkusnou reklamu se ženskou rád podívám. Asi jsem sexistické prase.