Kandidát Jan Fischer. Prostě jeden z kšeftů, kterej zkrátka nevyšel
Milionové dluhy z kampaně jsou nejlepším důkazem pravých úmyslů dárců a podporovatelů Jana Fischera v jeho prezidentské kandidatuře. Špatná investice do budoucího vlivu. Jen další marketingový produkt bez idejí.
„Prokázal, že je schopen uspět jak v čele české vlády, tak významné mezinárodní instituce, a získat si respekt české veřejnosti i uznání odborníků,“ uvedl miliardář Tomáš Chrenek, který působil v dozorčí radě firmy Moravia Energo, na jejíchž akciích pohádkově zbohatl expremiér Stanislav Gross), a který posílal peníze na Fischerovu kampaň jako hlavní dárce. Prostory pro zázemí mu poskytla zdarma Dadja Altenburg-Kohl, německá podnikatelka, členka představenstva farmaceutické firmy Kohlpharma, a mecenáška umění, která věnovala Národnímu divadlu bronzovou bystu Václava Havla. Děkujeme pěkně. „Fandíme a přejeme vám to nejlepší. Víme, jak si lidé váží vaší profesionality,“ uvedla tehdy při slavnostním otevření kanceláře. Nyní bývalý kandidát rozprodává zařízení a z místa odchází.
V jeho týmu jsme mohli najít Sabinu Tančevovou, tajemnici exprezidenta Václava Havla, Jana Nováka, bývalého šéfa Úřadu za Mirka Topolánka a kamaráda Marka Dalíka, který unikl stíhání za akci ProMoPro, přestože podepsal smlouvu s touto společností v době českého předsednictví EU, nebo Juraje Chmiela, bývalého ministra pro evropské záležitosti z Fischerovy vlády, který je stíhaný za to, že se vyhnul výběrovému řízení. Veřejné zakázky za miliony korun na projekt na rozvoj cestovního ruchu, informační kampaň na podporu udržitelného cestovního ruchu a analýzu možného nakládání s odpady, měl vědomě rozdělit na pět dílčích částí, aby nemusel vyžadovat nabídky nejméně od tří dodavatelů a mohl je zadat předem vybraným dodavatelům. Mezi podporovateli jsme mohli najít také reklamního magnáta Jaromíra Soukupa, který mediálně podporuje kohokoli, u koho může očekávat přísun dalších zakázek ze státních podniků, nebo exministra obrany Martina Bartáka, obviněného z korupce při nákupu vojenské techniky, na jehož adresu svého času uvedl Jan Fischer památnou větu „já nevím, proč je ten Martin tak neoblíbený“.
Dnes už si na jejich jediného a nejlepšího kandidáta nevzpomenou. Zbyly jen dluhy za monstrózní kampaň v řádech milionů korun, na které teď Jan Fischer nemá peníze. Není lepšího důkazu, potvrzujícího pravé úmysly dárců Jana Fischera, tedy investice do jejich budoucího vlivu a moci. Jen další marketingovej produkt a obyčejnej kšeft, kterej nevyšel. A to se prostě stává.