Petr Paulczyňski: homepage

Vybabrali s ekoteroristy.

Uložil jsem si nápravné opatření. Nebudu už používat pro tyto veselé batikované brachy výraz ekozmrdi. Sice zklamu mnohé své příznivce, ale prý mám být na ně mírnější. Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží. Ale k tématu.

Vláda dala zelenou dálnici R52 do Vídně přes Mikulov. Ve vládním usnesení je však také , že se stále bude zkoumat trasa přes Břeclav. Uvažuje se totiž, že by v budoucnu po R52 nejezdily kamiony. Ty by směřovaly právě přes Břeclav.

Že to je šalamounské rozhodnutí asi prozradila JM radní Anna Procházková, která této variantě  moc šancí nedává. „Rakouská strana neuvažuje se čtyřproudou silnicí na Břeclav, navíc by se musel měnit územní plán. Každopádně pro nás je rozhodující stanovisko našeho rakouského partnera,“ řekla Procházková.

Silnice R52 by se mohla začít stavět podle harmonogramu už v březnu 2010, dokončena má být do konce roku 2014, tedy o rok později než na rakouské straně. Stavba vyjde na deset miliard korun. Původně měla v roce 2010 silnice stát, toto oddálení je výsledkem ekoteroristických akcí.

Před pár dny, vydali JM Zelení prohlášení :Zelení navrhují komplexní řešení dopravních staveb v kraji takto

realizaci břeclavské varianty dálnice Brno – Vídeň (využívající stávající dálnice D2),
výstavbu rychlostní silnice R43 v trase, která bude skutečným obchvatem města Brna,
řešení dopravy v jižní části brněnské aglomerace bez výstavby Jihozápadní tangenty,
modernizaci silnice Znojmo-Pohořelice (kvalitní silniční spojení Znojma s Brnem).
Návrh se zaměřuje na řešení potřeb silničního spojení v rámci kraje i spojení kraje s okolními regiony. Maximálním možným způsobem využívá současné sítě silnic a dálnic, ekonomicky efektivně řeší její doplnění a modernizaci, nevyvolává nutnost dalších dopravních staveb ohrožujících kvalitu života v obcích na jižním okraji (JZ a JV tangenta). Návrh také řeší ochranu CHKO Pálava a Lednicko-valtického areálu od nadměrného vlivu tranzitní kamionové dopravy.

Kateřina Dubská , kandidátka na hejtmanku za SZ v Jihomoravském kraji říká:

„Současný postup Jihomoravského kraje vidím jako nezodpovědný. Bezhlavě jsou prosazovány varianty R52 a R43, které jsou v rozporu se současnými evropskými trendy. V Evropě je naprosto standardní, že podobné stavby mají za úkol odvádět tranzitní dopravu mimo města a obce. U plánované R52 vedené na Vídeň přes Mikulov postrádám ze strany současného vedení Jihomoravského kraje již od počátku snahu o variantní řešení. Obávám se, že u současné návrhu prosazovaného Jihomoravským krajem je podhodnocena realizační cena a dopad této varianty na lednicko-valtický areál, který je památkou UNESCO.“

Ukázalo se, že Zelená kandidátka na hejmanku byla a je zcela "mimo mísu".

Hezky to napsal dnes šéfredaktor Rovnosti pan Vičar v článku Hurá do Vídně.

Konečně. Vláda obtížená rozpory a zmítaná skandály včera udělala dobrou věc.Rozhodla totiž o výstavbě rychlostní silnice, laicky nazývané dálnicí směrem na Mikulov a dál na Vídeň. V roce 2014 se tak Jihomoravané dostanou do rakouské metropole rychleji než do Prahy.
A všichni obyvatelé České republiky si nejméně o hodinu zkrátí cestu na Jadran, což určitě zachrání mnohé lidské životy.
Věc má rozměr symbolický i praktický. Vídeň se díky dálnici otevře turistům, podnikatelům a lidem, kteří si chtějí najít dobře placené povolání.
A Rakušanům se zase otevře jižní Morava se stále ještě nižšími cenami řady služeb a zboží. Klady by měly téměř jistě převážit zápory. I ty samozřejmě taková stavba má.

Proto je také kolem budování rychlostních silnic a dálnic vždy takové pozdvižení. Lidé mimo velká města se bojí, že jim nové silnice přinesou jenom smrad a hluk. A také že rozpůlí krajinu na dva nedostupné břehy, mezi kterými se bude valit řeka automobilů.
Je dobře, že odpůrci takový tlak vyvíjejí. Projektanty to nutí k opatrnosti, k plánování protihlukových stěn a dalších možností, jak přírodě a lidem kolem ulehčit.
Je však špatně, když se takovým aktivistům podaří stavbu zcela zablokovat. Nakupená auta pak dusí lidi přímo u jejich domovů. Nervy labilních řidičů pracují a ti pak riskují na úzkých cestách životy své a ostatních.
Dálnice na Vídeň jednoznačně patří mezi velmi potřebné. Na konečné slovo se čekalo příliš dlouho. Snad už je tedy čekání za námi.

podivný spolek zvaný Ekologický právní servis se však rozčiluje:Tlak, který přivedl vládu až k usnesení schvalujícímu pálavskou R52, je přitom pozoruhodný. Nejen, že Ministerstvo dopravy nepočkalo ani do července, kdy mají být známy výsledky jím zadaných srovnávacích studií, k jednání o těchto usneseních došlo bez zařazení na program vlády a připomínkového řízení -- k tomuto postupu má přitom vláda sáhnout jen v opravdu výjimečných případech. "Jde o velkou sumu veřejných peněz, která je v sázce, o krajinu, která může být nezvratně poškozena zbytečnou stavbou. Odborné studie nepotřebnost R52 již nyní prokazují. Navíc ji zpochybňuje Veřejný ochránce práv, Evropská komise, ! prošetřovat ji bude Nejvyšší kontrolní úřad. Územní plán, ve kterém je R52 zanesena, stejně jako stanovisko EIA na R52 leží u Ústavního soudu. Sečteme-li to, má Ministerstvo dopravy pochopitelně naspěch, protože ten se u nás v dopravním sektoru vyplácí," uzavírá Konečná.


V tiskové zprávě Strany Zelených z 9.6.2008. se dočteme zase něco jiného.
Zelení na dnešním jednání vlády prosadili samostatné usnesení o zahájení přípravy prodloužení silnice R55 až na státní hranici s Rakouskem u Břeclavi. Dostavba úseku od dálnice D2 u Břeclavi na hraniční přechod v Poštorné nabídne tranzitním kamionům z Polska na Vídeň kratší a komfortnější trasu. Tím umožní ochránit od průjezdní dopravy brněnskou aglomeraci i nejcennější část Lednicko-valtického areálu (památky UNESCO) v okolí Valtic. Je to první krok k realizaci břeclavské varianty spojení Brno-Vídeň, kterou zelení dlouhodobě podporují.

Součástí dnes schváleného vládního usnesení je také úkol pokračovat v realizaci zkapacitnění dálnice D1 v úseku Kývalka – Holubice na šestipruhové šířkové uspořádání včetně zkapacitnění mimoúrovňových křižovatek Brno centrum a Brno jih, které je alternativou k jihozápadní a jihovýchodní tangentě města Brna, proti kterým vystupují místní starostové i občanská sdružení. Tyto nové čtyřpruhové dálnice pro tranzitní dopravu ohrožují podmínky pro klidné a zdravé bydlení v aglomeraci na jih od Brna.

Ondřej Liška, ministr a poslanec za SZ na jižní Moravě, k tomu říká:
„Mrzí mne, že se nám nepodařilo přesvědčit naše koaliční partnery, že rozhodnutí spojit Brno s Vídní trasou přes Mikulov je pro Českou republiku ekonomicky i ekologicky méně výhodné než trasa na přes Břeclav. Vítám však dohodu o zahájení prací na prodloužení R55 na hranici s Rakouskem u Břeclavi, neboť ta umožní odlehčit Brnu od tranzitních kamionů z Polska a ochránit cennou část Lednicko-valtického areálu v okolí Valtic. Také starostové i obyvatelé obcí na jih od Brna mohou být spokojeni, neboť vláda vyslovila souhlas s tím, že bude pokračovat příprava rozšíření dálnice D1 okolo Brna a zkapacitnění křižovatek Brno-jih a Brno-centrum, které jsou alternativou tzv. tangent, jež ohrožují kvalitu bydlení přivedením další kamionové dopravy.“

http://www.zeleni.cz/9484/clanek/prodlouzena-r55-ochrani-brno-i-lednicko-valticky-areal-od-tranzitnich-kamionu/

No řekněte, nejsou baťůžkáři roztomilí? Každý pes jiná ves.

Zdá se, že jenom ODS má ve věci R52 zcela jasno. Její vybudování je jedním z hlavních bodů jejího krajského volebního programu.


zpět | tisk | poslat odkaz
Ohodnotit: 1 | 2 | 3 | 4 | 5, hodnoceno: 2019x, známka: 3
Kategorie: Politická scéna
online: 46
návštěv:

Locations of visitors to this page blog.idnes.cz
odkazy
Václav Klaus
eStat.cz
Město Brno
Moderní Brno
   ODS
   ODS Brno
   
   
   
   
odjinud aktuálně

TOPlist